Hvordan vil roboter påvirke arbeidsplassen?
Robotene er på vei inn i arbeidslivet enten vi liker det eller ikke. Bør vi frykte dem? Og hvordan skal ledere møte digitaliseringen?
Slik bygger du tillit i bedriften
Mistenker du lav tillit i bedriften, eller higer du stadig etter å bli bedre? Slik går du frem for å bygge tillit – helt konkret.
Hvordan leder en tillitsleder?
Organisasjoner som lykkes med tillitsbasert ledelse oppnår betydelig bedre resultater. Disse tre punktene kjennetegner lederstilen.
Historien om Great Place to Work – hva som gjør de beste bedre
Slik ble et bokprosjekt starten på et selskap som i dag har jobbet for å gjøre arbeidsplasser bedre i nesten 30 år.
Slik gjennomfører du en nedbemanning
Symetri Collaboration ble kåret til «Årets klatrer» samme år som de gjennomførte en utfordrende nedbemanningsprosess. Slik kom selskapet seg gjennom prosessen uten store produktivitetstap.
Slik frigjør du tid til strategisk HR-arbeid
Flere og flere HR-avdelinger ønsker å jobbe strategisk med forretningsmålene, men tiden strekker ikke alltid til. Bruk av digitale plattformer er løsningen, mener konserndirektør i Adecco Group...
Derfor tjener du på å gi medarbeiderne dine anerkjennelse
Å gi medarbeiderne anerkjennelse for den jobben de gjør vil motivere dem til å engasjere seg og prestere, og er derfor avgjørende for at bedriften lykkes.
Hvordan står det egentlig til i bedriften din?
I en tid hvor alt går kjappere kan det være fort gjort å glemme å ta temperaturen på hvordan det faktisk står til i egen bedrift. Bedriftsøkonomiske nøkkeltall satt til side – har du oversikt over...
5 myter om god ledelse
Det skrives, menes og påstås mye om ledelse – ikke minst om hva som skal til for å være en god leder. Blir du for eksempel født som en ledertype? Og hvor viktig er egentlig karisma?
Rekrutteringstabbene du må unngå for enhver pris
Rekrutterer du strategisk? Fokuserer du for mye på høy kompensasjon i rekrutteringsprosessen, eller er du kanskje for gjerrig? Hvilke tabber må du unngå som rekrutterer?