De 6 faktorene som holder medarbeiderne dine friske på jobb
Hvordan bygge en kultur for helse og trivsel på arbeidsplassen?
Ledelse i fremtiden: HR er løsningen
Når alt lar seg kopiere og transparens, åpenhet og deling er viktige premisser, er det ikke lenger teknologien og arbeidsprosessene som skiller. Vinnerne er de organisasjonene som ser menneskene som...
Trenger vi ledelse?
Bare «29 prosent av norske arbeidstakere ser på endringer som en positivt mulighet, og 14 prosent ser på fremtidige endringer som en trussel» (kilde: Stamina Helse ‘Jobbhelserapporten 2018’). Er det...
Hvordan leder en tillitsleder?
Organisasjoner som lykkes med tillitsbasert ledelse oppnår betydelig bedre resultater. Disse tre punktene kjennetegner lederstilen.
Derfor tjener du på å gi medarbeiderne dine anerkjennelse
Å gi medarbeiderne anerkjennelse for den jobben de gjør vil motivere dem til å engasjere seg og prestere, og er derfor avgjørende for at bedriften lykkes.
5 myter om god ledelse
Det skrives, menes og påstås mye om ledelse – ikke minst om hva som skal til for å være en god leder. Blir du for eksempel født som en ledertype? Og hvor viktig er egentlig karisma?
5 grunner til at medarbeidere presterer dårlig
Som leder kan det være frustrerende når de ansatte presterer lavere enn forventet. For å øke prestasjonsnivået må du først forstå hva som er galt.
Hvor konkurransedyktig er din bedrift?
Holder bedriften din på å stagnere eller tape kunder til mer konkurransedyktige bedrifter? Dette er fellene som kan svekke konkurranseevnen.
Ledelse i offentlig sektor – Hvorfor kan ikke Norge, når Sverige kan?
Denne artikkelen ble først publisert i Dagens Næringsliv 28.02.2017. Artikkelen er skrevet i samarbeid med Bård Olesen, Divisjonsdirektør i Helsedirektoratet og Bård Kuvaas, Professor ved...
Derfor kan bedriftens omdømme koste deg dyrt
Alle bedrifter vil bli godt likt, men hvor viktig er det egentlig? Dette er risikoen bedrifter løper ved å ha et dårlig omdømme.