Livet er for kort til å jobbe på en dårlig arbeidsplass

    Det er viktig å trives på jobb, men du må også være villig til brette opp ermene selv.


    Slik lykkes du med employer branding

    Employer branding er ikke bare en jobb for kommunikasjonsavdelingen, men en jobb for hele organisasjonen. Slik lykkes du med utviklingen av et bærekraftig og ekte employer brand.


    Hvordan står det egentlig til i bedriften din?

    I en tid hvor alt går kjappere kan det være fort gjort å glemme å ta temperaturen på hvordan det faktisk står til i egen bedrift. Bedriftsøkonomiske nøkkeltall satt til side – har du oversikt over...


    5 typiske misforståelser om HR

    Det finnes mange misforståelser om HR som lever i beste velgående. For eksempel at små bedrifter ikke trenger HR. Og hvor mye bransjekunnskap sitter egentlig HR-konsulenter på? Du har sikkert opplevd...


    Tillitsbasert ledelse og HR

    Digitalisering, rask endringstakt, mer samhandling, økt hastighet og kompleksitet er blant drivkreftene. I tillegg gir den raske endringstakten et generasjonsmangfold vi aldri tidligere har sett...


    Hvordan ledere kan skape en god arbeidskultur

    Som leder har du stor påvirkningskraft på hva slags kultur arbeidsplassen utvikler. Måten du forholder deg til medarbeiderne på vil ikke bare påvirke trivselen, men også hvorvidt dere lykkes som...


    Power of sharing - Delingskultur i praksis

    Sopra Steria har den siste tiden vært i vinden for å ha vunnet priser som Kompetanseprisen, Norges beste Arbeidsplass og Oda-prisen. Medarbeiderne selv gir delingskulturen mye av æren for selskapets...


    What is the equation for success?

    Denne artikkelen ble først publisert i The Iterate Blog 25. november 2016. Artikkelen er skrevet av Rune Larsen, CEO i Iterate AS. Let´s go to work fun. After 9 months as CEO at Iterate I want to...


    Medarbeiderdrevet innovasjon i praksis

    Denne artikkelen ble først publisert i Psykologisk Tidsskrift 8. februar 2017. Artikkelen er skrevet av Lucie Katrine Sunde-Eidem og Vegard Kristensen i EiendomsMegler 1 Midt-Norge....


    5 grunner til at medarbeidere presterer dårlig

    Som leder kan det være frustrerende når de ansatte presterer lavere enn forventet. For å øke prestasjonsnivået må du først forstå hva som er galt.


    For å kunne sende deg e-post må vi lagre informasjon om deg. Les mer i vår personvernerklæring.
    (Du kan når som helst melde deg av.)